måndag 27 mars 2017

Årets XY cykling på nya vägar

Förra året var ett dåligt cykelår, det är inte mer med det. 320 mil totalt landsväg och mtb tillsammans. Av mina planerade XY turer blev det bara en, den kortaste på 50 km. Men det var en trevlig tur i och för sig. I år ska jag cykla de längre som planerades till 2016 men som inte blev av. Återstår att planera en 50 km tur till i år då. Jag lutar åt Hoforstrakten, tema gruvhål.

Bilunderhåll

Byte av Xenonlampor på Saaben, besiktningen slog ned på ljuset, de lyste olika starkt. Tyvärr var det den nya lampan som jag bytte i höstas som lyste för svagt. Den hade lossnat ur sitt fäste och tagit skada. Den anda lampan som lyste starkast var också på upphällningen så det blev två nya lampor. 1900 kr. Fruktansvärda pengar. Nu hoppas jag att de ska sitta fast ordentligt båda två, det är ju inte bara sinnessjukt dyra lampor, det är bökigt att byta dem, insugsslangen, luftmassemätaren och batteriet behöver demonteras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar