söndag 10 januari 2016

Planering pågår för XY500 cyklingen

2016 års XY50 tänker jag mig som en tur i Sandvikens nordvästra hörn. Start och mål vid Jäderfors IP. Turen passerar bland annat Jägarstugan och två små naturreservat som inte besöks så ofta.


XY100 blir Söderhamn utgångspunkten för en tur i Norraladalen och till Bollnäs via Växbo. Hemvägen via Segersta vet jag inget om. Exakt var kontrollerna kommer ligga bestämmer jag när det närmar sig. 


XY150 är mera osäker, helst skulle jag vilja genomföra den i norra Hälsingland. Det ligger rätt långt bort och efter en sån lång och tuff tur ska man inte sätta sig i bilen och köra. Men det kanske går att samordna med något annat, besök hos vänner i Ljusdal t ex. Vägen mellan Naggen och Hagåsen kommer inte bli den på kartan nedan, det är Google maps som inte tar den närmre vägen som faktiskt finns. Hagåsen är ett naturreservat med länets äldsta urskog.

Om det blir någon XY250 återstår att se, helst skulle jag vilja lägga den i Västernorrlands län. Y län har inte fått vara med hittills och det är hög tid att ändra på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar