fredag 27 mars 2015

Fröodling och löpindex

Nu är jag medlem av Sesam, en förening för förökning av inhemska växter. Från och med nu är det bara svenskodlade fröer som gäller. Inga fler fröer framställda i Asien av Weibulls eller Nelson. Föreningens medlemmar delar frö med varandra. I år skall jag satsa på mer sockerärtor och bönor. Den lilla yta jag har skall utnyttjas bättre på höjden är min tanke. Sen får jorden ett kvävetillskott också. Sen är det ju gott och nyttigt också.

Löpindex


Min pulsklocka från Polar har en funktion som beräknar energiåtgång och löpfart med gps. Utifrån det tar den sedan fram ett index för varje löppass. Mitt index brukar ligga på 60 - 61. Jag trodde det var hyggligt men inte särskilt bra. Men nu har jag läst på bättre och så här skriver Polar själva.

Ta da!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar