onsdag 29 oktober 2014

Höstcykling med lampa

Måste bara understryka hur hela min cykling förändrats genom den moderna ledlampan. Med 1500 lumens ljusstyrka på styret är det bara att köra som på sommaren. Förr var hösten mest löpning för min del men nu kan jag cykla ända fram till snön kommer, men då vill jag å andra sidan helst åka skidor ändå. Visst är vätan och geggan trist men när det är som igår, torrt och +14 grader på kvällen, fantastiskt! Brände 1100 kCal på 60 min och kul hela tiden.

Nästa grej är att köpa dämpade rullholkar till stavarna så att jag kan åka rullskidor igen, tyvärr fick jag ont i armbågarna av de vanliga odämpade rullskidspetsarna. Det var bra träning för överkroppen och balansen att åka rullskidor även om det knappast kan kallas kul, men det var inte katastroftråkigt heller som det är att cykla inomhus...

Idag skall jag handla årskort till Kungsberget så vi kan åka minst lika mycket som förra säsongen, äntligen har vi hittat en familjeaktivitet där alla kan vara med samtidigt i flera timmar utan att vi blir uttråkade. Slalom är perfekt, om ett par år kanske barnen bara vill åka själv, men än så länge är det ok med mamma och pappa. Ett par nya pjäxor vore bra, de jag har är lite för breda och mjuka, bekvämt men jag tror att styvare smalare kan bidra till ett lyft för min skidåkning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar