torsdag 4 september 2014

Kommunklassikern 3 av 4 klara

Idag var det dags att springa de 13600 metrarna runt högbos svartvita spår. Tredje delen av kommunklassikern. Del ett var cyklingen, 10 mil i maj, del två var simningen, 2 km i bassängen på storviks sportcentrum. Låt mig säga så här om dagens löpning, det var ett av de tyngsta passen/loppen jag sprungit, dels är det långt. Jag springer de distanserna kanske tre fyra gånger om året. Dels var det varmt och blåsigt och sen var det terräng de sista 4 km som är väldigt jobbig. Med drygt 9 km stig och grusväg i benen blev det till att ta myrsteg uppför backarna och vila nerför. Men sammantaget får jag vara nöjd med min insats, 5:05 min/km i snitt. Hade jag haft en bra dag hade det kanske gått på 4:50 i snitt så det är ingen jätteskillnad. Men jag vilade mig i form den här gången. Cyklingen gör att höftsträckarna blir korta och stela, löpningen gör att de gör ont. Har inte lyckats hitta någon stretching eller behandling som funkar. Som tur är har jag både cyklar, skidor och rullskidor att alternera med, fast när allt stämmer i kroppen är det väldigt härligt att springa.

Förstora bilden 15km+-+profil3.gif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar