onsdag 4 september 2013

Trender på eurobike

Trend: grått, svart, matt, kolfiber,skivbromsar på landsväg, integration av bromsar i framgaffeln. Aerodynamiskt och mera cleant än minimalistiskt. Neon och eloxerade grejer är tillbaka för de yngre. Det har alltså vänt, de som körde cleant och nedtonat  för tre år sen kör nu bling bling, medan hipstergänget vuxit upp och kör mattsvart kolfiberhybrid med barnsadel...80 - talisterna har vuxit på sig medan 90 -  talisterna som inte var med förra vändan med eloxerade prylar tycker det är fränt nu.

Det fordon som mest tilltalar mig är en Moots utilitybike i titan. Den sammanfattar mitt mood board just nu. Sågen är pricken över i, notera också hackan framtill. Det enda jag vänder mig emot är monsterdäcken, det känns lite onödigt på en såpass tung pjäs. Sen är det trendigt med fatbike, men vi riktiga trendnissar har redan hastat vidare.

Bilden har jag tagit från Singletrack Magazine


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar