söndag 9 juni 2013

Trädgårdsdax och uppdatering

Nu har jag sått palsternacka, sockerärtor, vaxbönor, dill, spenat, gräslök, persilja, timjan, dragon och purjolök. Förkultiveringen gick väl sådär, tror de fick det för varmt och blött. Salvian tog sig inte alls. Nåväl, nu väntar jag på resultatet, ibland gror allt, andra gånger blir det inget, jorden är i vart fall gödslad och väldränerad. Kirskålseländet är övertäckt med svart duk, ännu mera kommer det bli, satsar på krusbär eller jordgubbar planterat i duken.

I källarförrådet rev jag den uppreglade väggen, golv och takregeln hade ruttnat, bakom plasten växte något, skönt att få väck skiten. Nu är det putsning av vägg som gäller i källaren. Särskilt utrymmet under garaget skulle behöva en genomgång. En dag hoppas jag få tid att snygga till garaget och sätta dit en ny port.

Kursen i organisation och ledarskap är slut nu, lämnade in sista tentan i fredags, mycket jobb med den, först korta enkla uppgifter under hela kursen, sen en storslägga på slutet. Finns både för och nackdelar med det om man säger så. Det var en lärorik kurs för mig som aldrig pluggat sånt tidigare.

Lördagens träningspass om 13 mil blev ett nyckelpass, nu vet jag var kroppen är någonstans, det finns en grund att stå på, nästa pass skall bli en femtonmilare. Minns att jag lovat detta förut, då sprack det pga livets allmänna tidsbrist, sjukdom, etc. vad det nu var. Sitter femtonmilaren kommer artonmilaren, kommer artonmilaren kommer tjugomilaren. Sätter jag ett par pass på 20 mil i år kommer detta att bli ett av de bästa träningsåren någonsin, även om löpträningen haltar(!) pga. foten. Nya dojor är på väg, Saucony Progrid 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar