onsdag 30 januari 2013

Skidåkning med brutet revben

Barnen har gått tre gånger i skidskola, sista gången var jag med och åkte i barnbacken. Vi hade riktigt roligt, detta skall det bli mer av, ännu roligare är det naturligtvis när barnen åker med sina kompisar. Sen har jag hittat en pjäxa i min storlek med flex 110. Kostar ca 3200 kr, egentligen billigt, men för dyrt just nu. Mina Nordica Vertech 75 från -98 får hänga med ett tag till.

Mina trasiga klassiska längdskidor går i retur till Pölder sport, de reklamerade utan protest. Jag är tacksam över den flotta servicen och den goodwill de visar! Tills vidare blir det skateåkning istället, lika bra det faktiskt eftersom jag bröt ett revben för några veckor sen. Stakåkningen gör fortfarande för ont, jag kommer  inte ens ned i fartställning. Varje gång jag skall ner i bilens förarstol gör det ont. Tummen som jag stukade på nyårsafton känns däremot knappt av alls längre.

Träningen har gått utmärkt hittills, en månad till med skidåkning och rullträning så kommer jag lika flygande ut i cykelsäsongen som 2011. Det som behövs just nu är mer distansträning, åtminstone ett pass i veckan runt två timmar. Två varv skate på Högbos platta 13,6 km spår och en extra runda runt blixtabackarna mitt i passet, helt perfekt.

I fredags upptäckte jag att Umeå universitet mailat mig, de erbjöd en plats på organisation och ledarskap 15p. Jag tackade tacksamt ja, nu blir det ytterligare en matnyttig kurs. Litteraturen är beställd, känns lyxigt att inte behöva låna eller kopiera, bara flippa kortet på Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar