lördag 24 november 2012

Duktig nu

Idag bytte jag kamrem och spännare på cittran, vid 110690 km, dryga 900 mil före serviceprogrammet, å andra sidan var det första bytet på 19 år. Remmen var blank, nästan glaserad, nu återstår bara småsaker i sammanhanget, bakre fjädringsklockor och antisjunk-klockan. Kanske nästa helg, den är inte stum i baken, bara som en vanlig bil...
Igår fick jag reda på att det blev VG på kursen i enkätmetodik, känns välförtjänt, jag har trots allt läst all kurslitteratur och gjort uppgifterna ambitiöst. Sen får vi se om jag kommer in på någon av vårens kurser, känns ändå rätt bra att ta ansvar för sin egen fortbildning.

Snart halvvägs i Agrells bok om invasionsförsvarets nedläggning. Fredens illusioner kom 2010, jag hade gjort en korrekt analys redan 2006. Det var militärerna som drev utvecklingen, inte politikerna. Håkan Syrén är , precis som jag förstod det från början, den som på egen hand avvecklat försvaret. Till sin hjälp hade han nollor som Juholt. Åren innan med en handlingsförlamad Hederstedt underlättade säkert också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar