fredag 3 augusti 2012

Sommarrapport 2

Göteborg är en fantastisk sommarstad, men utan alla våra fantastiska vänner vore det inte samma sak. Vi hade dessutom fint väder nästan hela veckan.

Söndag: åker från Karlstad efter lunch. Vi lånar Mia och Nils lägenhet i Masthugget, tyvärr funkade inte nyckeln i ytterdörren, men en trevlig granne bjussade på portkoden. Kajsa åker till Liseberg med barnen, jag ligger på soffan och är dyngförkyld. Oglamorös middagshamburgare på BK Järntorget för min del.

Måndag: redan klockan 9:30 på plats på MTB SM i Slottsskogen. Träff med Vernerssons, vi hejar på deras största grabb. Lunch i Botaniska trädgården med Per och Linda. På eftermiddagen åker vi ut till Thomas och Johanna i Ängåsgården för middag. Säkert två år sen vi sågs sist.

Tisdag: avfärd till Knippla för övernattning och fest med Jenny, Peter, Nils och Mia. Fem barn som härjar runt, fiskar krabbor och blir manetbrända, sex föräldrar som har musikquiz efter klockan 12. Minnesvärt dygn i skärgården.

Onsdag: i Mölndal med Filippa och Markus, bad i Stensjön, utemiddag en varm kväll.

Torsdag: tar spårvagnen till Saltholmen och båten ut till "Kössö". Besök hos Nils och Mia, deras grymma hus får vi se i Sköna Hem, frågan är inte om utan när. Berg och trädkronor omsluter huset. Men som Nils sade, "Jag skulle inte rekommendera någon att göra som vi gjort, det har varit för mycket jobb". På kvällen bjuder Mathias och Helena på picknickmiddag i Näckrosdammen. Bellini på Barhimmel efteråt.

Fredag: Morgonbad i Horsikan ute i Mölndal med Filippa och Markus. På eftermiddagen tar jag Älvsnabben över till Jonas i Eriksberg. Sex timmar långt samtal, vi hade mycket att ta igen.

Lördag: avresa till Björkö för helg hemma hos Vernerssons.

Måndag: resa till Karlstad, jag ger mig ut på mtb på eftermiddagen och lyckas få möte på gröna milspåret, tvingas tvärnita för att inte köra in i dem, trillar och stukar handleden lätt. Skrubbsår och trasiga cykelbyxor. Jag borde kört mera defensivt, jag vet ju att en del cyklar mot åkriktningen. Träffade Mörtsellarna på kvällen, Håkan hade köpt ny mtb och gjort ett fynd.

Tisdag: middag på Båten i Klarälven med Holmgrenarna.

På nattduksbordet: kom halvvägs i Vi de drunknade, får låna den här istället, började läsa Leif GW:s memoarer, Gustavs grabb.

Träning: sprang för första gången på länge, var inte lika dålig som jag trodde, bara aningens ont i foten dagen efter, men tyvärr på precis samma ställe som tidigare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar