fredag 20 juli 2012

Sommarrapport 1

Semestern började den 29 juni med avresa till Kos, all inclusive, 30 grader i luften och sol varje dag. Helt perfekt. Detta var avkoppling de lux. Bad i medelhavets salta vatten och snorkling bland fiskstim.
Kajsa stukar foten och vi får uppleva den grekiska akutsjukvården, över förväntan, det hade tagit dubbelt så lång tid i Sverige.

Hemma igen passar vi på att välja tapeter och färger till huset. Man måste sätta sin prägel och vi vet sedan tidigare renoveringar att det är okul att leva bland plast, byggdamm och maskeringstejp. I slutändan tycker man oftast att det hade varit värt några tusen att få det gjort av proffs innan inflytt. I Söderberga målade vi alla väggar, i Väsby målade och tapetserade vi och i Karlstad gjordes ALLT. Nya golv + slipning, tapetsering,  badrum, kök, nya möbler, flytt av element, ny el, vitvaror, borttagning av bärande vägg, nedtagning av dörrar för lackning, nya handtag och lås, nya lister, ett utrivet kök som blev sovrum, ny takbelysning osv. Listan kan bli väldigt lång. Så nu känns det som det är lite som skall göras.
Jag cyklade mot Älvkarleby en dag, i Skutskär lade jag mig i en rondell och skrubbade mig rätt illa. Snart 14 dagar senare är det fortfarande inte helt ok.

Sedan åkte vi upp till Sundsvall för Mickes 40 årsfest. Jag hann cykla kuperad landsväg, skall jag nån gång förbereda en cykelresa till sydeuropa så blir det träningsläger i Sundsvall först. Jag säger bara södra - norra stadsbergen och Indalsälvens dalgång. Festen var kul och vi träffade vänner vi inte sett på flera år. Barnen hann också med att leka med sin kusin som också var på besök.

Snabb mellanlandning i Gävle sedan avfärd dagen efter till Karlstad, två cyklar på taket och en i bagaget. Mamma är i Danmark på sin årliga cykelresa och pappa är hemma med brorsans dotter, sen kom vi, då blev det tre barn i samma ålder. Jag är dyngförkyld, samma skit som Kajsa haft. Hann ändå med ett par mtb pass i I2 skogen, det var blött på många ställen, nästan som i början på maj.

På söndag åker vi vidare mot Göteborg, ser fram emot att träffa vänner där. Cyklopet och snorkeln följer med, även om det är kallt i svenska vatten är det en vacker undervattensvärld bland blåstång, sjöstjärnor och musslor.

På nattduksbordet: Carsten Jensen Vi de drunknade, en mustig skröna på 600 sidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar