torsdag 24 maj 2012

Omprövning

Nu är vi här mellan hägg och syrén, en tid som alltid betytt mycket för mig, den bästa tiden på året. Frågan är om det kommer kännas likadant utanför skolans värld? Tror inte jag kan svara på det ännu.

Husletandet har gått lite i stå, vi går på visningar ibland men ju mer man tittar desto högre krav ställer man. Samtidigt inser jag att det knappt kommer ut några hus alls i många områden, troligtvis pga att det är bra att bo där. Man riskerar alltså att förblindas av det utbud som finns. Is i magen är nödvändigt.

Sen tittar jag på sommarhus, bara för att fundera över hur mycket vi verkligen skulle vara där? Fem veckors semester, då vill det till att man kan åka dit över helgen också. Då pratar vi max 2 timmar i bil, gärna bara en timme. Bad i närheten och en by inom cykelavstånd med butik är också viktigt. Sen får det inte vara för dyrt eller skuggigt eller för nedgånget, men samtidigt fint och man skall kunna ta emot gäster, gärna vatten och dusch också vidare. Det blir nog inget sommarhus.

Träning: har varit dåligt med det, sprang tre ggr förra veckan, börjar kännas bättre, men foten är bräcklig. Ett par nya skor är nödvändigt.  Ligger efter med cykelträningen, just nu 30h i jämförelse med förra året. Är väl bara att acceptera att detta inte blir något bättre träningsår.

Cykel: monterade tubdäck från Tufo på tufotejp, blev riktigt bra, känns fin fina att cykla på med nio kg i.

Nya prylar: beställde en pannlampa/cykellampa så nu är jag redo inför hösten. 1500 lumen för1175 är billigt, hoppas det är lika bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar