lördag 10 mars 2012

Sammanfattning

Bäst just nu: torra vägar, dvs landsvägssäsongen börjar
Sämst: solen går ner för tidigt för kvällspass
Träning: för lite, men nu vänder det, lördag söndag plus ett i veckan räcker. Det finns ett stort utbud av lopp här i Gästrikland. Tror det är dags att köra ett par i år. Behöver få en indikation på hur dålig jag blivit.
Lunchrestaurang: har inte hittat någon riktig favorit i Sandviken ännu, kebabpizza på Viking leder tillsammans med Strömmingsbaren. Har testat tio restauranger. Var är bufféerna??
En fin dag: Sunne skicenter med Astrid, Petter och Minna, konstsnön var som skön sorbet.
Ny pryl: har utrustats med en Iphone av jobbet, helt ok, men ingen måstepryl.
Cyklar: just nu har jag tre stycken i Gävle, köpte ett till cykeltakräcke i Karlstad, nu har jag bara tre hojar och tre hjulpar kvar. Sen har Kajsa sin cykel och barnen två stycken kvar i källaren...
Kaffe: Linda och Per köpte ett halvkilo råbönor från Mauritz kaffe i GBG. Idag rostade jag dem i 18 minuter på 240 grader, tror det var lite för länge. Massor av syra.
Bilen: står i ett parkeringshus, används sparsamt i veckorna, den här veckan inte alls. 15 spänn litern spelar mindre roll, jag har busskort och Kajsa går. Men den behöver ett nytt filter och olja, swedol har billigare helsyntet än Biltema. Säkert uppe i 900 mil sedan sista bytet. Nya stift är en annan sak jag tror på, vi har kört drygt 4000 mil sedan vi köpte bilen utan att byta. Visst de håller länge nuförtiden, men hur länge hade de suttit i när vi köpte den?
Nattduksbordet: läste Stig Sjödins Sotfragment och har påbörjat PG Evanders Berättelsen om Josef. Kan ju inte hoppa Sandvikens litterära monument.
Slutligen: Autoexperten på Lamberget i Karlstad bytte en trasig del av nya takräcket direkt, inga frågor inga kvitton. Riktig serviceanda! Bra där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar