onsdag 4 januari 2012

Första veckan i Gävle

Den 28 december flyttade vi in i vår nya lägenhet vid stora torget, fortfarande står ett dussin flyttkartonger kvar. Vi vet inte om vi har ett förråd eller inte. Det finns ett cykelrum, men det ligger bökigt till. Jag ställde hojen på torget bara för att få den runtflyttad och luftad. Bilen står i ett parkeringshus, det känns lite udda att bära sin pappersinsamling genom köpcentret och ta hissen till bilen. Mera Tokyo än Gävle om man säger så. Återvinningscentralen ligger en bra bit bort, man hänger inte ett par kassar på styret och cyklar med dem. Förstår inte varför de inte har glasigloo och pappersåtervinning närmre eller har jag missat nåt?

Fick en kraschlandning i verkligheten när jag skulle skriva in mig på arbetsförmedlingen i måndags, årets första arbetsdag. Jag hade 50 nummer före mig, personalen bjöd på kaffe men efter 2 timmars väntan var det min tur. Dagen efter var jag på en anställningsintervju, det kändes skönt, ett bra möte.

Träning: sprang en halvtimme i måndags, regn och slask, halt. När vi var på badhuset igår crawlade jag några längder, kommer jag nog göra igen, det var skönt. Nu vill jag åka skidor, på Högbo bruk har de pay and ski, med konstfruset spår. Det var en väldigt fin anläggning, men nästan 60km tor. Med klippkort kostar varje 2h träningspass 85 kr + bensin, det är i saftigaste laget just nu, tyvärr.

Prylar: köpte en ny TV Samsung smart tv, 40 tum, är nöjd så långt, nu behöver jag bara en wifi antenn så kör vi youtube på den! Barnen spelar på sitt nya Wii och bredbandet är installerat. Skall testa våra gamla men snygga datorhögtalare till TV:n, HK soundsticks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar