fredag 23 december 2011

Slutet

Nu är jag avtackad med presenter, blommor, sång och kärleksfulla ord. Det har varit jobbiga dagar den sista tiden, så många avsked, så många människor jag tycker om. All uppskattning har verkligen värmt. Det har gjort det lättare. Nu är jag nyfiken på framtiden igen, nu när ankaret är uppdraget.

På nattduksbordet: Den gamle och havet. Den låg Bakhålls senaste bokpaket. Hemingway i högform, 100 sidor lång men ändå så tänkvärd. Efterordet i Bakhålls böcker är alltid läsvärt, så även den här gången.

Träning: fortsätter med intervallerna på cykeln, nu börjar det märkas att jag behöver fler träningstimmar. Kommer bara snön ordnar det sig i skidspåret, har aldrig gillat cykelträning utomhus på vintern.

Habegär: en grammofon, gärna en grön Rega P3 som jag kan spela mina nostalgiskivor på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar