onsdag 7 december 2011

Känslor på upploppet

Packade ihop det mesta av mina skolgrejer idag, träffade min efterträdare och tog ytterligare ett steg bort från en invand tillvaro. I torsdags hade vi sista utvecklingssamtalet på förskolan. Det är mycket sista just nu. Om en månad är det tvärtom mycket av första gången.
Precis i förändringen är det svårt att få perspektiv, men jag har stannat många gånger de senaste åren och värderat nuet. Hela tiden i vetskap om att detta inte kommer att vara. Är ett lyckligt liv mer än en räcka frusna ögonblick?

Jag mötte en gammal kursare förra veckan, för första gången på kanske 15 år. Han påminde mig om den första festen efter den första tentan i Historia A 1993. Han hade inte haft en spikrak resa, då tyckte jag att han hade allt. Nåja, allt en 19 åring vill ha och behöver. Idag var han på samma ställe som jag och han förstod att jag förstod att det vi redan har också är allt som betyder något.

Gävle: på måndag skall huset besiktigas av Anticimex, Kajsa och morsan åker dit.

Träning: dåligt med det senaste veckan, trött och halvkrasslig. Körde ett par intervallpass, benen har svarat bra på höstens upplägg, betydligt starkare. Idag avslutade jag med en minut på 50 km/h, utan att använda sprintmuskler. Men nu vill jag komma ut på längdskidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar