söndag 6 november 2011

Nya lägenheten

I natt sov familjen för första gången i den nya lägenheten, på uppblåsbara madrasser. Den ligger helt centralt, när vi står utanför ytterdörren till huset har vi filmstaden på andra sidan torget. Med två sovrum mot Drottninggatan är det lite livligt en lördagnatt. Barnen stördes inte men jag vaknade av kvastbilen strax innan fem. Vi tar sovrummet mot gården så får vi sova, det blir trångt men barnen behöver utrymmet bättre ändå. Vardagsrummet är stort, matsalen är större än vår nuvarande och två av sovrummen är rejäla. Antalet garderober räknade vi till åtta plus klädkammare så det finns förvaringsutrymmen också.

Enda praktiska kruxet just nu är bilfrågan, var skall vi ställa den? Blir det till att skjutsa barnen på morgonen måste den ju stå hyfsat nära. Var parkerar man nära när man bor på torget?

Träning: har lagt om upplägget helt, tidigare försökte jag få två helgpass och ett mitt i veckan, dvs tre pass. Det fungerade ok, men det var nästan alltid tunga ben eftersom varje pass blev 60 - 180 minuter på 70-85%. Nu har jag ändrat till 4x30 min med 4x4 intervaller kring 80 -90% samt ett distanspass på helgen. Skall försöka köra på det sättet fram till jul, jag gjorde det vintern 1999-2000 med utmärkt resultat. Kände mig väldigt lätt på dagens lugna distanspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar