söndag 23 oktober 2011

Det blir lägenhet

Vi hittade inget hus i tid, flytten kommer att bli till en lägenhet på norra kansligatan mitt i Gävle. Det går inte att bo mer centralt precis vid stora torget. Vi flyttar in till årsskiftet.
Jag vet ju hur det är att bo i lägenhet, det är ett förkrympt liv som stjäl energi. Sist varade lägenhetsboendet 5 år, varav 2 med barn. Nu säger jag så här, jag kan tänka mig att fira en jul, men bara en, i lägenheten. Sen må den vara hur bra som helst.

Vad jag ser fram emot: en ny arbetsplats, den viktigaste frågan just nu. En riktig skidvinter, att få pröva fina längdspår och att åka skridsko på Hagaström. Åka till Sundsvall oftare, jag gillar Sundsvall. Som alla norrlandsstäder är den bäst på vintern. Att börja upptäcka nya cykelvägar på vårkanten. Cykla gästrikecupen i mtb med Cornelia, tävlingsdebut för henne.
Att simma i fjärran höjderbadets 50m utebassäng en sommarmorgon och sedan köra en triathlonträning. Östersjön, simma i havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar