måndag 4 april 2011

Cykelstölden IV

Måndag 28 mars blev min vita Monark stulen för fjärde gången. Den är ful, rostig, har dåliga hjul i avsaknad av skärmar och kedjeskydd, ändå känner jag en viss ömhet för den. Vi har trots allt gjort galet mycket kul ihop sedan november 1987. Av originaldelarna återstår vevlagret, och sadelstolpsklamman, det är faktiskt allt. Efter att ha letat igenom centrum och närområdet började jag att misströsta, kanske var den nu borta för gott. Men icke! I lördags får jag en kommentar på Facebook från Bosse, "det står en cykel med hög sadel och konstigt styre utanför Downtown". Ett mycket kärt återseende. Nu börjar jag känna att en slags originalrenovering vore kul. Men då behövs en donatorcykel som skoningslöst kan slaktas.

På jobbet: några elever lyfter sig just nu, riktigt kul att se, några går åt andra hållet, våren den våren, likadant varje år.
Träning: 70 min jogg och 80 min rulle, riktigt skitväder i söndags så distanspasset uteblev.
På nattduksbordet: 1918 Den vita segerns svarta skugga av Björn Stenquist. Hittills har hans finska bildningsresa varit mest läsvärd, men det artar sig.
Bilunderhåll: sommardäcken är på 2 april, rätt slitna trots att de inte gått långt. Olja och filter inköpt, väntar nån vecka till med bytet + 600 mil är ändå kort bytesintervall. Biltema syntet naturligtvis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar