söndag 27 mars 2011

Vecka 12

Först dramatiken utomlands, sedan ingenting, vi tröttnar på jordbävningar, härdsmältor och uppror i Nordafrika. Lokala tidningar väljer lokala vinkeln, alltid, de har en poäng.

På nattduksbordet: Dostojevskis novell "En liten hjälte" Bengt Samuelssons efterord är så läsvärda, en idol. Fjodor var bara 27 när han skrev den fängslad i Peter Paul fästningen, ändå är blicken genomskådande. Kan känna igen mig själv i den åldern som huvudpersonen har, 11 år. Senaste numret av Kadens var ok, inte bra men ok. Varje nummer har svaga punkter, det var därför jag slutade prenumerera. Filter #19 om fågelskådning, var intressant, gillar den etnologiska berättarstilen på det reportaget, varvat med lättsamma ankedoter.

Träning: Ett halvhyggligt löppass i tisdags. Lördag 80 min rulle framför PRB 2004 på video, målgången med Bäckstedt, nära till tårarna då. 60 km i jävlig motvind idag, sämsta tiden någonsin tror jag, var helt tom i benen redan vid start, efter 40 km tog jag upp nödbananen, 1/3 gick av, nära att stanna och plocka upp den. End of story.

En höjdare: Cornelia fick en ny cykel, köpt på Blocket, en kanariegul Skeppshult. Första rundan tillsammans gick runt Orrholmen, hammaröleden, Jakobsbergsbron och hem.

En fundering: har kört 600 mil sedan olje och filterbyte, är nu rätt tid att byta? Försöker ju skämma bort den. Skall fixa rosten i år och måla dragkroken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar