lördag 29 maj 2010

Stormen före lugnet

Ännu en galen vecka med jobb hela dagarna och kvällarna.

Det bra: många elever får ihop sina kurser, skönt för dem och skönt för mig. Finns få saker som är så trist som underkända resultat. Årets kull har gjort bra ifrån sig, känner mig rätt nöjd med de flesta kurser.
Tisdagens tempolopp i Värmlandsserien funkade fint. Regnet kom en minut efteråt, Solsta har dragit sitt strå till stacken i årets serie.
Politiskt verkar valrörelsen utveckla sig mot större spänning. Folkpartiets försvarsutspel om fokus på Sverige har jag väntat på länge även om signalerna varit tydliga åtminstone i ett år nu. Den mörka tiden GW Bush + svensk insatsförsvar är tack och lov förbi. Får hoppas Urban Ahlin inte blir försvarsminister för då börjar väl eländet om.
Gillar hootsuite, bättre än tweetdeck. Hootlet funktionen är super.

Det mindre bra: ingen ork till ordentlig träning. Ingen tid att titta på girot. När skall känslan, "det är över nu" infinna sig?

På nattduksbordet: ingen tyngre litteratur alls, orkar bara med tidskrifter nu. Läste Triathlete Magazine för första gången på över tio år. Tecknade tom en prenumeration. De gav mig ett erbjudande jag inte kunde stå emot. Gillar träningstipsen, de är alltid en cutting edge på träningsfronten. Kanske börjar träna simning igen...cykel och löpning har jag ju kört i alla år. Simning senast säsongen 96 -97. Scott Tinleys kolumn är också en favorit.
Väntar fortfarande på mina tre nummer av Steppe magazine, den utan tvekan allra dyraste tidskrift jag köpt, helt galet egentligen. Men jag har ju få laster i övrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar