torsdag 11 februari 2010

Slalom!

Åkte på skidresa till Branäs med eleverna i tisdags. Det betydde comeback i slalombacken efter 16 års frånvaro, sist åkte jag med Historia B kursare vid högskolan i Karlstad vt 94. Var ju knappt färdigvuxen då! Första åket kändes svajigt, benen som gele, Virre var snäll och väntade på mig. Hon åkte fortare slalom än när jag körde störtlopp.
Skidorna var ok, köpte dem i Väsby på intersport utförsäljning för 50 spänn, Head TR 16 200 cm, bindningarna på Ebay. Kändes bra, men det klart, det är ju inga carvingskidor, eller skidor som man säger idag. Provade även mina 215 cm Völkl P50 downhill lagg, de bad om fart hela tiden, mer fart än jag vågade ge dem. "Nur für Speedfreaks" stod det i annonsen på Ebay.de. No shit! Fick bakvikt hela tiden, de ville bara sticka iväg, inga skidor man kliver runt med, behöver trycka dem, men med vilka muskler?

Kvällens bobtävling var otroligt kul, eleverna bjöd verkligen på sig själva, fick en god känsla.

Nu är frågan hur jag skall bli bättre på att åka skidor? I dagsläget är det ingen vits med att åka med andra, de åker för bra, in fact - alla åker bättre än mig. Kanske kan knäcka någon dansk förstagångsåkare, men that's it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar