tisdag 24 november 2009

Veckorapport 47

Magsjukeeländet fortsatte, bara jag som inte drabbats ännu...
VAB dag i måndags och utkompad fredag eftermiddag.
Några få positiva stunder, Cornelia har lärt sig simma en 25 meters längd, därmed tog hon märket guldpingvinen, jag fick en dryg timmas finvädercykling i lördags.
Beställde även remmar till rullen från Tyskland så snart blir det ordentlig träning nere i källaren. Var även ute och joggade 40 minuter, skall försöka bygga 5 minuter i veckan, i vart fall upp till 90 minuter. Funkar allt är jag där till sportlovet. Parat med rullträning och förhoppningsvis längdskidor överlever jag den här vintern också.

Frågor som hänger i luften just nu, Prag till påsk? SSEC i England 16 april?

Vinterdäcken åkte på i lördags och bilen fick sig en sista tvätt innan vintern. Kajsa är inne på att skaffa dubbfria vinterdäck, bra, då satsar vi på det.

Hebbershålsapokryferna har ett eget soundtrack, rätt kul att lyssna igenom på spotify.

Situationen i AfPak kommer snart att leda till förändringar i politiken, den första december förväntas Obama tillkännage planen. Alla talar om behovet av långsiktighet, men det går inte utan soldaterna, men om soldaterna stannar finns ingen ände. Afghanistan är inte Kosovo, en närvaro blir inte bekymmerslös.

Slutligen en eloge till Pomos Piano, barnprogrammet som minner om min barndoms bättre program.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar