söndag 13 september 2009

Veckan som gick

Jobbet
Heldags undervisning måndag, tisdag och fredag ställer krav, när veckan börjar är det full rulle.
Trevliga elever och inga nya kurser att sätta sig in i underlättar lärarlivet, det blir ett bra arbetsår. Anmälde mig till EU kursen genom programkontoret, nyttigt med fortbildning. Höstlov my ass, får jag en ledig fredag får jag vara nöjd. Jobba jobba jobba!
Kidsen
Trötta, trötta och åter trötta, skola respektive storbarnsavdelning är stora förändringar för hela familjen. Familjeträff idag ute i Segerstads naturreservat, väldigt trevligt, vi kommer få det bra ihop under de år våra barn går i samma klass.
Förväntningar
Träningen har känts bra den sista veckan, har faktiskt inte känts så bra sedan mitten av juni, antagligen har jag gått på för hårt under för lång tid, blev ju aldrig sjuk i maj utan kunde gasa på ända in i väggen, ovanligt. Nu känns det lite strävt i halsen...
Att göra listan - inte nödvändigtvis i ordning
Fixa handbromsen på bilen (får lägga in backen nu)
Måla väggen i gästrummet
Måla listerna till ovanstående
Samtala med mina vänner som jag talar med för sällan
Koncentrera mitt engagemang på färre håll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar