lördag 7 mars 2009

Träningsuppdatering

Efter en veckas vila var jag ute och sprang idag. Första gången på en månad. Längdskidåkningen gör underverk för syreupptagningen, men löpbenen fanns där inte av naturliga skäl.
Klarälvsrundan tog 57 minuter, varav 8 minuter över 85% med en topp på 95%.
Nio minuter långsammare än personbästa, men men, det är bara mars än...

Så här tänkte jag för sex veckor sedan.

Tre veckor mjukstart a´ 2x60 min
Tre veckor normal a´2x60 + 90min
Tre veckor upp i fart och distans a´2x60 + 150min
Två veckor a´2x60 + 180min

Jag skulle alltså ha gjort 12x60 min plus 3x90min.

I verkligheten blev det 12x60 min plus 1x105 min. Av detta ingen cykling alls, bara tre ynka pass på rullen. Men desto mer allsidig längdåkning. Nu blir det till att börja bygga lite distans på cykeln. Det går att träna ikapp, om jag håller mig frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar