tisdag 17 februari 2009

Halleluja moment!

Vår nya Saab hade nästan inga pixlar kvar i displayen, men jag gruvade mig inför att laga ledningsmattan med strykjärn. Elektronik, små skruvar och tusen små spår och klackar som skall passa i varandra. Men idag åt jag lunch med Ingela och Torbjörn, Ingela frågade hur det gick med bilköpet, vi kom i samspråk om alla fel som så klart kommer. Så nämnde hon pixelfel, de hade haft det på sin färddator. Men en kille i Kristinehamn hade fixat det med strykjärn. Jag påtalade att jag kände till metoden men att det fanns en firma i Karlstad som bytte ledningsmatta för 1500. Ingela sa med en gång, "ta fram strykjärnet och spara 1500 spänn!"

Nå väl, ikväll gjorde jag det och varenda jäkla pixel kom tillbaka! Två gånger var jag ute i bilen och prövade resultatet, andra gången var det perfekt.

Tack Ingela för peppningen, Bosse bildoktor känner vi till men Ingela bilsköterska lärde jag känna idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar